2014. március 30., vasárnap

Málnás-tejfölös pite

Málnás-tejfölös pite

Hozzávalók:
A tésztához (28 cm átmérőjű formához):
22 dkg liszt
15 dkg puha margarin/vaj
8 dkg porcukor
1 tojássárgája
A töltelékhez:
50 dkg tejföl
10 dkg cukor
1 cs vaníliás cukor
4 dkg liszt
1 citrom héja (ízlés szerint, kevesebb is elég lehet)
3 egész tojás
A málnás részhez:
néhány ek málnalekvár

Elkészítés:
A tésztához a lisztet, porcukrot, margarint egy tálban elmorzsoljuk, majd hozzáadjuk a tojássárgáját, s tésztává gyúrjuk. Lisztezett deszkán akkorára nyújtjuk, amivel ki tudjuk bélelni a (kikent) formát. (A felesleges tésztát levágjuk- én újra összegyúrtam, kinyújtottam, s kerek szaggatóval kiszaggattam (8 db-t kaptam csak belőle, de nem akartam eldobni :) ), sütés után pedig lekvárral ragasztottam össze). Megszurkáljuk a tésztát, majd előmelegített sütőben sütjük, 15 percet.
Közben a töltelék hozzávalóit elkeverjük, a tojásokat egyesével adjuk hozzá, a végén.
Elősütés után, ráöntjük a tésztára a közben elkészített tölteléket, majd lekvárt kanalazunk rá, s márványosra próbáljuk mintázni. A gázt kicsit lejjebb hajtjuk, s remegősre sütjük (kb. 40 perc), majd hűtjük.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése